Kế hoạch dạy học môn Tiếng Anh Lớp 11 - Năm học 2021-2022 - Trường THPT Châu Thành A
Tên chủ đề /Bài học Tiết Yêu cầu cần đạt
(2) (3) (4)
Introduction
1 -Guide Ss how to learn English 11,do the kinds of tests,materials.
-How to learn English 11 and do the tests
Unit 1
Friendship
Reading
1 -Read and guess the meaning of the words base on the situation
-Read and answer questions
-Summarise the text by oral or written
Unit 1
Friendship
Speaking
Describe people’s appearance using adjectives about height,build,hair,face,eye,nose,chin,lips,forehead,skin age,general
Unit 1
Friendship
Listening
- Listen to the tape,understand the main idea,ask and answer questions on it and retell the main idea
- Summarise the main idear of the topic by oral or written
Unit 1
Friendship
Writing
1 - Write a paragraph about a friend
Unit 1
Friendship
Language focus
1 - Practice pronouncing the sounds /dz/ - /tS/.
Revise the way of using V/To V
BÀI TẬP NHÓM MODULE 4 – NGOẠI NGỮ - TAPHUANCSDL TRƯỜNG THPT CHÂU THÀNH A, HUYỆN CHÂU THÀNH A, TỈNH HẬU GIANG GIÁO VIÊN: 1. NGUYỄN THỊ THANH QUYÊN 2. NGUYỄN THÚY HỒNG 3. HỒ HẢI ÂU TRƯỜNG THPT CHÂU THÀNH A TỔ: SỬ – ĐỊA – TIẾNG ANH CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Độc lập - Tự do - Hạnh phúc KẾ HOẠCH DẠY HỌC MÔN HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN MÔN TIẾNG ANH, KHỐI LỚP 11 Năm học 2021 - 2022 I. ĐẶC ĐIỂM TÌNH HÌNH: 1. Số lớp: 8 lớp; Số học sinh: 342; Số học sinh học chuyên đề lựa chọn (nếu có): 342 2. Tình hình đội ngũ: Số giáo viên: 6; Trình độ đào tạo: Đại học: 05; Trên đại học: 01 Mức đạt chuẩn nghề nghiệp giáo viên: Tốt: 06; Khá: .; Đạt:........; Chưa đạt:........ 3. Thiết bị dạy học: (Trình bày cụ thể các thiết bị dạy học có thể sử dụng để tổ chức dạy học môn học/hoạt động giáo dục) STT Thiết bị dạy học Số lượng Các bài thí nghiệm/thực hành Ghi chú 1 Máy nghe 01 Thực hành ngữ âm, bài nghe, bài đọc 2 Máy chiếu vật thể 01 Các bài học Viết 3 Máy chiếu, màn chiếu 01 Các bài học nói và nghe 4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập (Trình bày cụ thể các phòng thí nghiệm/phòng bộ môn/phòng đa năng/sân chơi/bãi tập có thể sử dụng để tổ chức dạy học môn học/hoạt động giáo dục) STT Tên phòng Số lượng Phạm vi và nội dung sử dụng Ghi chú 1 Phòng CNTT 2 Dạy các giờ học có sử dụng ứng dụng công nghệ thông tin 2 Thư viện 1 Đọc sách môn tiếng Anh II. KẾ HOẠCH DẠY HỌC: 1. Phân phối chương trình LỚP 11 Cả năm : 3 tiết - 35 tuần = 105 tiết Học kỳ I : 3 tiết - 18 tuần = 54 tiết Học kỳ II : 3 tiết - 17 tuần = 51 tiết THE FIRST TERM STT Tên chủ đề /Bài học Tiết Yêu cầu cần đạt (1) (2) (3) (4) 1 Introduction 1 -Guide Ss how to learn English 11,do the kinds of tests,materials... -How to learn English 11 and do the tests 2 Unit 1 Friendship Reading 1 -Read and guess the meaning of the words base on the situation -Read and answer questions -Summarise the text by oral or written 3 Unit 1 Friendship Speaking 1 Describe people’s appearance using adjectives about height,build,hair,face,eye,nose,chin,lips,forehead,skin age,general 4 Unit 1 Friendship Listening 1 - Listen to the tape,understand the main idea,ask and answer questions on it and retell the main idea - Summarise the main idear of the topic by oral or written 5 Unit 1 Friendship Writing 1 - Write a paragraph about a friend 6 Unit 1 Friendship Language focus 1 - Practice pronouncing the sounds /dz/ - /tS/. Revise the way of using V/To V 7 Unit 2 : Personal experiences Reading 1 - Read and guess meaning of the words in the context -Understand the sequence of events in the story,passage comprehension -Use the information they have read to discuss the story 8 Unit 2 : Personal experiences Speaking 1 - Talk about past experiences and how they affected one’s life 9 Unit 2 : Personal experiences Listening 1 - Listen to the tape and decide on true or false statements,fill in the gaps. 10 Unit 2 Personal experiences Writing 1 -Guide ss To write a personal letter to describe a past experience 11 Unit 2 Personal experiences Language focus 1 1 - Practice pronouncing the sounds /m/ /n/ ,/n/ in individual words and sentences .To practice using the past time and revise some tenses 12 Unit 2 Personal experiences Language focus2 1 Practice using the present simple indicating past timeand revise some tenses 13 Unit 3 A party Reading 1 - Read and guess meaning of the words in the context -Scanning for specific information,Identifying and correcting false information 14 Unit 3 A party Speaking 1 Practice talking about parties and how to plan parties 15 Unit 3 Listening 1 Listen to the tape and decide on true or false statements,fill in the gaps. 16 Unit 3 Writing 1 Write an informal letter of invitation letter 17 Unit 3 Language focus1 1 Practice pronouncing the sounds:/l/,/r/,/h/, The way of using infinitive,and gerund ,passive infinitive and gerund ,do exercises 18 Unit 3 Language focus 2 1 Do exercises 19 Test your self A 1 -Revise vocabulary and some structures Ss have learnt 20 Unit 4 Volunteer work Reading 1 Read and guess meaning of the words in the context -Extensive reading:Multiple-choice questions,passage comprehension -Use information they have read to discuss the topic. 21 Unit 4 Speaking 1 - Talk about different kinds of activities related to volunteer work - Vocabulary 22 Unit 4 Listening 1 - Develop such listening micro-skills as listening for specific information and taking notes while listening 23 Unit 4 Writing 1 -Write a thank-you letter to a donor to acknowledge the donor’s contribution 24 Unit 4 Language focus1 1 To practice pronouncing the sounds /w/ ,/j/,/, the way of using gerund andpresent participle,perfect gerund and perfect participle 25 Unit 4 Language focus 2 1 Practice using perfect gerund and perfect participle 26 Cosolidation 1 Practise doing some exercies by Infinitive and Bare infinitive 27 Cosolidation 1 To practise doing some exercies by Gerund and passive in infinitive and Gerund 28 Test-45’ 1 Check up the tenses, structures,vocab sts have learnt 29 Unit 6: Competitions Reading 1 - Develop such reading micro-skills as scanning for specific ideas ,identifying main ideas,and identifying meaning in context. -Use the information they have read to discuss the related topic. 30 Unit 6 Speaking 1 practice asking for giving information about types of competitions,talking about a competition or contest 31 Unit 6 Listening 1 -Develop such listening micro-skills as listening for specific information and taking notes while listening 32 Unit 6 Writing 1 Write a letter of reply using suggested words 33 Unit 6 Language focus 1 To revise some structures And vocab,verbs - To practice pronouncing the sounds;/tr/, /dr/, /tw/ ,using reported speech with gerund 34 Correct the test 1 Gives the remarks,shows the mistakes,corrects,and gives the reasons 35 Test your self B 1 To practise doing some exercies by listening, writing,speaking 36 Unit 7: World population Reading 1 Develop such reading micro-skills as scanning for specific ideas ,identifying main ideas,and identifying meaning in context. -Use the information they have read to discuss the related topic 37 Unit 7: World population Speaking 1 - Talk about problem of overpopulation and offering solutions 38 Unit 7: Listening 1 Develop such listening micro-skills as listening for specific information and taking notes while listening 39 Unit 7: Writing 1 Write a passage Interpreting statisticson population from a chart . 40 Unit 7 Language focus 1 - Practice pronouncing the sounds /kl/, /gl/, /gr/, /kw/. revision the way of using conditional sentences type 1,2,3 41 Unit 7 Language focus 2 1 Practice conditional in reported speech ( exercises) 42 Unit 8 Celebrations Reading 1 - Develop such reading micro-skills as scanning for specific ideas ,identifying main ideas,and identifying meaning in context. -Use the information they have read to discuss the related topic 43 Unit 8 Speaking 1 - Talking about the celebration of Tet and other festivals’ activities 44 Unit 8 Listening 1 -Develop such listening micro-skills as listening for specific information and taking notes while listening 45 Unit 8 Writing 1 Guide Ss to write a passage to describe a celebration’s activities 46 Unit 8 Language focus 1 - Practice pronouncing the sounds /fl/, /fr/, /0r/ - Using pronouns one(s),someone,anyone,no one,everyone,vocabulary :words describing celebrations 47 Test your self C 1 Practise doing some exercies by listening,speaking, writing...... 48 Cosolidation 1 Do some exercises 49 Cosolidation 1 To revise the passive voice of verbs and do some exercises 50 Cosolidation 1 Do some exercises 51 Cosolidation 1 Do some exercises 52 Cosolidation 1 Do some exercises 53 1st term test 1 Teacher gives the questions,sts answer the questions by written 54 Correct the first term test 1 Listen and correct the mistakes Chuyên đề lựa chọn Học kỳ I STT (1) Chuyên Đề (2) Số Tiết (3) Yêu cầu cần đạt (4) 01 Exercise Reading about friendship 1 Students can guessmeaning in context Identify main idea, Passage comprehension 02 Grammar- Infinitive with to/without to 1 Stidents can understand and do exercises about Infinitive with to/without to 03 Grammar- Tense revision. 1 Review tesnses 04 Grammar- Infinitive and gerund 1 Stidents can understand and do exercises about Infinitive and gerund 05 Listening - A past experience 1 Students can decidev on True or False statements Listen and take notes 06 Grammar- Passive infinitive and gerund 1 Stidents can understand and do exercises of Passive infinitive and gerund 07 Grammar- Gerund and present participle 1 Stidents can understand and do exercises of Gerund and present participle 08 Exercise about Infinitive and Gerund and To – infinitive 1 Stidents can understand and do exercises of Infinitive and Gerund and To – infinitive 09 Grammar - Perfect gerund and perfect participle 1 Stidents can understand and do exercises of Perfect gerund and perfect participle 10 Grammar- Reported speech 1 Stidents can understand and do exercises of Reported speech 11 Grammar- Reported speech with infinitive 1 Stidents can understand and do exercises of Reported speech with infinitive 12 Reading about a competition contest 1 Students can understand Word meaning in context Passage comprehension Students can Scan for specific information 13 Writing- Writing a letter of reply 1 Stidents can understand and write a letter of reply 14 Grammar- Conditional sentences 1 Stidents can understand and do exercises of Conditional sentences 15 Grammar- Conditional in reported speech 1 Stidents can understand and do exercises of Conditional in reported speech 16 Speaking- Talking about the celebration of Tet and other festivals’ activities 1 Students can understand and talk about the celebration of Tet and other festivals’ activities 17 Review for the first’s term test (1) 1 Review stuents’ all grammar points 18 Review for the first’s term test (2) 1 Review stuents’ all grammar points Kiểm tra, đánh giá định kỳ - Số cột kiểm tra môn Văn theo Thông tư hướng dẫn số 26/2020/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 8 năm 2020. Về việc sửa đổi, bổ sung một số điều của Quy chế đánh giá, xếp loại học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông ban hành kèm theo Thông tư số 58/2011/TT-BGDĐT ngày 12 tháng 12 năm 2011 của Bộ trưởng Bộ giáo dục và đào tạo. Học kì I: MÔN TIẾNG ANH Số lần KT TX GK CK Khối 11 4 1 1 Học kì II: MÔN TIẾNG ANH Số lần KT TX GK CK Khối 11 4 1 1 Bài kiểm tra, đánh giá Thời gian (1) Thời điểm (2) Yêu cầu cần đạt (3) Hình thức (4) Giữa Học kỳ 1 60 phút Trong tuần 10 - Kiểm tra kiến thức từ tuần 1 đến tuần 10 - Thông qua bài kiểm tra giúp học sinh hoàn thiện hơn năng lực đọc, hiểu - Qua bài kiểm tra, học sinh đánh giá được năng lực của mình về mặt kiến thức và khả năng diễn đạt. - Đánh giá năng lực tự học Trắc nghiệm Cuối Học kỳ 1 60 phút Trong tuần 17 - Kiểm tra kiến thức từ tuần 11 đến tuần 17. - Thông qua bài kiểm tra giúp học sinh hoàn thiện hơn năng lực đọc, hiểu văn bản, biết vận dụng một số kiến thức học sinh đã học để vận dụng. - Qua bài kiểm tra, học sinh đánh giá được năng lực của học sinh về mặt kiến thức và khả năng diễn đạt. - Đánh giá năng lực tự học của HS. Trắc nghiệm (1) Thời gian làm bài kiểm tra, đánh giá. (2) Tuần thứ, tháng, năm thực hiện bài kiểm tra, đánh giá. (3) Yêu cầu (mức độ) cần đạt đến thời điểm kiểm tra, đánh giá (theo phân phối chương trình). (4) Hình thức bài kiểm tra, đánh giá: viết (trên giấy hoặc trên máy tính); bài thực hành; dự án học tập. III. CÁC NỘI DUNG KHÁC (Nếu có): 1. Bồi dưỡng học sinh giỏi: a. Mục đích: - Bồi dưỡng đội tuyển học sinh giỏi của trường, cụ thể là cung cấp kiến thức, hướng dẫn tự học và rèn luyện kỹ năng. - Chuẩn bị tốt cho kì thi học sinh giỏi cấp trường và cấp tỉnh năm học 2021-2022. b. Yêu cầu: - HS được chọn bồi dưỡng phải đạt được các yêu cầu theo qui định và được giáo viên tuyển chọn. - GV được phân công bồi dưỡng HSG phải là người thực sự có năng lực chuyên môn, có tinh thần trách nhiệm cao trong công tác bồi dưỡng HSG. - Các nhóm chuyên môn phải thực hiện nghiêm túc kế hoạch bồi dưỡng HSG đã đề ra. c. Nội dung kế hoạch - Đối tượng bồi dưỡng: HS giỏi Anh Văn lớp 11 - GV dạy bồi dưỡng: Trần Thị Kiều Nương - Số lượng HS lớp 11 tham gia: 06 - Nội dung kiến thức: Theo qui định của Sở GD và ĐT Hậu Giang - Thời gian thực hiện: Từ ngày 01/ 12/ 2021 đến 07/ 03/ 2022. - Thời lượng: 4 tiết/tuần x 12 tuần = 48 tiết. - Địa điểm: Online - Nội dung dạy học cụ thể: Khối 11: Cô Trần Thị Kiều Nương, Tuần Nội dung Ghi chú 1 Ôn chuyên đề ( Ngữ pháp ) 2 Ôn chuyên đề ( Ngữ pháp ) 3 Ôn chuyên đề ( Ngữ pháp ) 4 Ôn chuyên đề ( Ngữ pháp ) 5 Ôn chuyên đề ( Ngữ pháp ) 6 Ôn chuyên đề ( Ngữ pháp ) 7 Ôn chuyên đề ( Đọc hiểu – từ vưng ) 8 Ôn chuyên đề ( ( Đọc hiểu – từ vưng ) Tuần Nội dung Ghi chú 1 Giải đề số 1 2 Giải đề số 2 3 Giải đề số 3 4 Giải đề số 4 5 Giải đề số 5 6 Giải đề số 6 7 Giải đề số 7 8 Giải đề số 8 9 Giải đề số 9 10 Giải đề số 10 11 Giải đề số 11 12 Giải đề số 12 13 Giải đề số 13 14 Giải đề số 14 15 Giải đề số 15 16 Giải đề số 16 DUYỆT CỦA BGH: Châu thành A, ngày 19 tháng 01 năm 2022 P. TỔ TRƯỞNG
Tài liệu đính kèm:
- ke_hoach_day_hoc_mon_tieng_anh_lop_11_nam_hoc_2021_2022_truo.docx